جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

با ورود و یا ثبت نام در پیشتاز وب شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پیشتاز وب و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

کتابچه راهنمای دوره آموزشی تکلا استراکچرز

خواندن این مطلب

9 دقیقه

زمان میبرد!

کتابچه راهنمای دوره آموزشی تکلا استراکچرز

 

دانلود کتابچه پی دی اف راهنما

(نسخه 5)

محتوای کتاب :

  • معرفی دوره ها مجازی و حضوری
  • قیمت ها و نحوه خرید و شرکت در دوره ها
  • سرفصل ها  و جلسات به صورت تصویری
  • سوالات متداول و قوانین مجموعه 

توصیه های مدرس دوره و نحوه استفاده از آن (حتما مطالعه شود)

با درود و احترام خدمت همه مهندسین گرامی ، بنده محمدرضا عباسی مدرس دوره های آموزشی نرم افزار تکلااستراکچرز هستم، احتراما اینجانب ، بعد از گذشت 4 سال تلاش مستمر با افتخار به شما خدمات آموزشی از مقدماتی تا پیشرفته نرم افزار تکلا استراکچرز را ارائه می دهم . دوره های آموزشی اینجانب به صورت فیلم و دو جلد کتاب مدلسازی و نقشه گیری که در حال ویراستاری میباشد تهیه شده است و شامل مباحث جامع و کاربردی در زمینه تهیه نقشه های کارگاهی میباشد.این مجموعه شامل 7 فصل و حدود 210 ساعت آموزش میباشد که در حال حاضر 6 فصل از مباحث ضروری و پرکاربرد آن آموزش داده شده است و میتوانید از آنها استفاده کنید ، فصل هفتم به موضوع ارتباط بین نرم افزار تکلا استراکچرز و نرم افزار اسکچاپ و لومیون می پردازد که مباحث آن در حال ضبط میباشد.با این حال میتوانید تصاویری از بخش های ضبط شده آن را مشاهده کنید .

از آنجایی که شیوه تدریس این آموزش با آموزش های دیگر تا حدودی متفاوت است  لذا در صورتی که زمان به اندازه کافی وجود دارد توصیه میشود که کاربر های این دوره  فصل ها را به ترتیب مشاهده نمایند ، ولی اگر کسی نیاز دارد که در زمان بسیار کمی مثلا یک هفته اطلاعات کلی در خصوص روند پروژه را داشته باشد میبایست فصل یکم و اگر زمان بیشتری داشت فصل چهارم این آموزش را مشاهده نماید ، در فصل اول به بخش های مختلف تکلا به صورت جزئی اشاره شده است لذا اگر نیاز به مطالعه بیشتر در یک جز یا مبحث را داشته باشد میتواند در فصل دوم به آن بخش مراجعه و مباحث را به صورت کاملتر مطالعه کند . برای کسب اطلاعات بیشتر به مقدمه فصل ها و تصاویر انتخابی برای هر جلسه مراجعه نمایید.

همانطور که میدانید مباحث تکلا بسیار زیاد و توضیحات آن زمانبر میباشد بنابراین اینجانب در تلاش هستم که در فرصتی مناسب و به کمک شما کاربران گرامی بخش های پیشنهادی و یا خلا های آموزش را پیدا و در اسرع وقت اضافه و رفع نمایم.در صورتی که دستورات به خوبی یاد گرفته شود هر سازه ای را میتوانید مدلسازی و نقشه گیری کنید با این حال قابل ذکر است که مدلسازی سازه های خاص همانند سوله به صورت جداگانه در فصل های بعدی ضبط خواهد شد. 

فصل اول : آشنایی با روند پروژه

🔰 دوره آموزشی 1 : فصل اول

◾️دوره :آشنایی با روند پروژه (پروژه محور)
◾️مدت دوره : 17 ساعت
◾️سطح دوره : مباحث مقدماتی
◾️نسخه : 2020- 2023
◾️حجم دوره : 4 گیگابایت
◾️کیفیت ضبط : 1080 و 30 فرم
◾️مدرس : مهندس محمدرضا عباسی

پکیج آموزشی تکلااستراکچرز

هدف این فصل آشنایی با نرم افزار تکلااستراکچرز و یادگیری مراحل شاپدراوینگ است در این فصل یک پروژه ساده انتخاب شده و ابتدا کروکی زمین در نرم افزار اتوکد ترسیم میشود سپس  این کروکی را وارد نرم افزار اسکچاپ میکنیم و با توجه به ابعاد زمین معماری پروژه را به صورت سه بعدی ترسیم میکنیم بعد از تهیه نقشه های معماری دو بعدی و سه بعدی ، بر طبق این نقشه ها ، نقشه سازه ترسیم میشود سپس نقشه های معماری و سازه را وارد نرم افزار تکلا میکنیم و بر طبق نقشه های سازه و معماری مدلسازی پروژه را در نرم افزار تکلا انجام میدهیم و بعد از یافتن تداخلات معماری و سازه و رفع آنها نقشه گیری به صورت خلاصه توضیح داده میشود . هدف اصلی این فصل یادگیری دستورات نیست و دستورات به صورت مختصر آموزش داده میشود موضوع اصلی صرفا آشنایی کامل با مراحل پیشنهادی تهیه نقشه های کارگاهی در این پکیج است .

 این فصل آموزشی برای دانشجویانی که قصد آشنایی فشرده با نرم افزار تکلا را دارند توصیه میشود . همانگونه که توضیح داده شد در این فصل دستورات به صورت مختصر بیان شده است برای مثال در مورد ترسیم پیچ و مهره حدود 10 دقیقه مطالب ضروری توضیح داده شده است و در فصل های بعد این پکیج ، که مربوط به دستورات است هر بخش به صورت کامل توضیح داده شده است مثلا برای مبحث پیچ و مهره حدود 10 ساعت صحبت شده و تمام حالت های مختلف آن بررسی شده است . یا به عنوان مثال در فصل یکم در مورد ترسیم خطوط محور بندی 5 دقیقه صحبت شده است و اگر کاربر نیاز به توضیحات بیشتر و تمرین های بیشتر داشت باشد میبایست به فصل دستورات مراجعه کند که در این فصل در مورد خطوط محور بندی حدود 3 ساعت صحبت شده است .

بخش هایی از آموزش که در مورد ارتباط با نرم افزار های جانبی مانند اسکچاپ صحبت شده برای اطلاع بیشتر کاربر است و عدم یادگیری آن در یادگیری تکلا تاثیر گذار و پیش نیاز آن نیست اگر علاقه مند به یادگیری این نرم افزار هستید میتوانید با پشتیبانی سایت تماس حاصل کنید و به صورت خصوصی یا عمومی آموزش ببینید.

فصل دوم : آشنایی با محیط نرم افزار و رابط کاربری ،شخصی سازی

🔰 دوره آموزشی 2 : فصل دوم

◾️دوره :رابط کاربری و شخصی سازی
◾️مدت دوره : 25 ساعت
◾️سطح دوره : مباحث مقدماتی
◾️نسخه : 2020- 2023
◾️حجم دوره : 5 گیگابایت
◾️کیفیت ضبط : 1080 و 30 فرم
◾️مدرس : مهندس محمدرضا عباسی

فصل دوم

هدف این فصل آشنایی با رابط کاربری ، نوار ابزار ها و تنظیمات بخش های مختلف نرم افزار تکلا است کار بر تکلا بعد از مشاهده این فصل میتواند در ابتدا یک پروژه خالی را ایجاد کند سپس بعد از باز کردن پروژه بخش های مختلف محیط مدلسازی را معرفی کند ، و همچنین در این فصل با دستورات حرکتی و انتخاب نرم افزار آشنا خواهد شد و هر کدام از نوار ابزار های ضروری به صورت جداگانه آموزش داده شده است . بخش مهم دیگری که در این فصل وجود دارد نحوه ارتباط گرفتن با نرم افزار اتوکد است که در آن وارد کردن فایل های اتوکد به نرم افزار تکلا استراکچرز را در حالت های مختلف بررسی و در قالب چند پروژه تمرین میکند.

کاربر تکلا میبایست از تنظیمات کلی نرم افزار اطلاع داشته باشد همچنین باید بتواند بخش های مختلف نرم افزار را به سلیقه خود تغییر دهد یا شخصی سازی کند . این قابلیت نرم افزار نهایتا باعث افزایش سرعت مدلسازی و نقشه گیری خواهد شد .

بخش مهم دیگری که در ابتدای مسیر یادگیری لازم است به ان توجه شود آشنایی با خطوط محور بندی است که در این فصل به صورت کامل توضیح داده شده است که باید این بخش ها مطالعه شود سپس برای دید بهتر داشتن به قسمت های مختلف نرم افزار میبایست با مفهوم نما و تنظیمات نما و انواع نما ها آشنا شوید . که در انتهای فصل به طور کامل توضیح داده شده است .

فصل سوم : آشنایی با دستورات مدلسازی و تمرینات گام به گام

🔰 دوره آموزشی 3 : فصل سوم

◾️دوره : آشنایی با دستورات نرم افزار
◾️مدت دوره : 62 ساعت
◾️سطح دوره : مباحث متوسطه
◾️نسخه : 2020- 2023
◾️حجم دوره : 19 گیگابایت
◾️کیفیت ضبط : 1080 و 30 فرم
◾️مدرس : مهندس محمدرضا عباسی

03

هدف اصلی این فصل یادگیری دستورات به صورت کامل و جزء به جزء است ، در این بخش تلاش شده است که اکثر دستورات نرم افزار تکلا آموزش داده شود و با انجام تمرینات مختلف و ساخت اشکال پیچیده ذهن مدلسازی کاربر به گونه ای تقویت شود که بتواند هر پروژه ای را مدلسازی کند.

یادگیری این دستورات بسیار حائز اهمیت است چرا که هنگامی که کاربر وارد بازارا کار میشود با پروژه های مختلفی روبرو خواهد شد و دقیقا مشخص نیست که چه جزئیاتی برای مدلسازی به او داده میشود هرچند که مدلسازی دیتیل های پر کاربرد آموزش داده شده است ولی باز هم نیاز است که دستورات به طور کامل یاد گرفته شود نه نحوه مدلسازی یک نوع دیتیل یا پروژه را حفظ کنید .

بنابراین بعد از مطالعه فصل اول و آشنایی با فصل دوم میبایست بر روی هر دستور تسلط کافی پیدا کنید ،در مورد مطالب و بخش های پیشرفته تر و سخت تر همیشه نیاز نیست که به صورت 100 درصد بر روی یک مبحث تسلط پیدا کنید همین که یکبار مطالعه و تمرین شود کافیست .

در این پکیج به خاطر تمرینات و مثال های زیادی که زده شده کاربر کمتر نیاز دارد که به تنهایی به تمرین بپردازد بنابراین یادگیری  تمرین ها در تایم آموزش جدی گرفته شود .

فصل چهارم : آشنایی با دستورات نقشه گیری و تمرینات پروژه محور

🔰 دوره آموزشی 4 : فصل چهارم

◾️دوره : آشنایی با نقشه گیری (پروژه محور)
◾️مدت دوره : 17 ساعت
◾️سطح دوره : مباحث مقدماتی
◾️نسخه : 2020- 2023
◾️حجم دوره : 5 گیگابایت
◾️کیفیت ضبط : 1080 و 30 فرم
◾️مدرس : مهندس محمدرضا عباسی

04 1

هدف این فصل یادگیری مباحث نقشه گیری در نرم افزار تکلا نسخه 2021 است ،  به منظور  پیوستگی مطالب و یادگیری و تمرین بیشتر مطالب آموزش داده شده و یاد آوری روند یادگیری ابتدا یک پروژه ساده در نرم افزار تکلا مدلسازی میشود سپس نامگذاری و نقشه گیری در آن توضیح داده میشود .

در این فصل ابتدا نقشه های سازه در نرم افزار اتوکد ترسیم میشود سپس پلان های مربوطه وارد نرم افزار تکلا میشوند و بر طبق پلان ها و نقشه های سازه مدلسازی پروژه به صورت گام به گام انجام و سپس مراحل نامگذاری و کنترل های  آماده سازی جهت نقشه گیری آموزش داده میشود و سپس با انواع نقشه ها و انواع تنظیمات و سطوح تنظیمات آشنا خواهید شد و بعد از یادگیری و شناخت تنظیمات نحوه تهیه نقشه های منفرد و نقشه های اسمبلی و نقشه های چیدمان عمومی آموزش داده میشود .

در این فصل با بخش زیادی از مطالب نقشه گیری آشنا خواهید شد. بنابر این هدف اصلی یادگیری نحوه نقشه گیری و تنظیمات آن است ، بخش عمده ای از آموزش به این موضوع اختصاص داده شده است .

فصل پنجم :دستورات مدلسازی و نقشه گیری در قالب پروژه

🔰 دوره آموزشی 5 : فصل پنجم

◾️دوره : تمرین مدلسازی تا نقشه گیری (پروژه محور)
◾️مدت دوره : 69 ساعت
◾️سطح دوره : مباحث مقدماتی
◾️نسخه : 2020- 2023
◾️حجم دوره : 27 گیگابایت
◾️کیفیت ضبط : 1080 و 30 فرم
◾️مدرس : مهندس محمدرضا عباسی

 

05

هدف اصلی این آموزش انجام یک پروژه کامل و آموزش دستورات و مباحث باقی مانده در قالب یک پروژه جامع است . هدف دوم این آموزش یادگیری مدیریت اصلاحات و تغییرات در هنگام شاپ و تهیه نقشه های کارگاهی است .

معمولا در طول تهیه نقشه های کارگاهی ممکن است تغییرات در نقشه های اصلی سازه اتفاق بیافتد و این تغییرات بستگی به شرایط پروژه میتواند زیاد یا کم باشد و طی تحقیقی که انجام شده دانشجویان در پروژه هایی که تغییرات خاصی در آن وجود ندارد و همه چیز از قبل مشخص  شده است تقریبا موفق هستن و به راحتی یک پروژه را مدلسازی و نقشه گیری میکنند اما در صورتی که با یک پروژه با اصلاحات و تغییرات زیاد روبرو میشوند به راحتی نمیتوانند این تغییرات را مدیریت و کنترل کنند لذا پس از ایجاد تغییرات در مدلسازی یا نقشه گیری به مشکل بر میخورند به گونه ای که از انجام آن صرفه نظر میکنند و ترجیح میدهند آن پروژه را بار دیگر مدلسازی کنند .بنابر این مطالب این فصل به گونه ای تنظیم شده است که کاربر تکلا را به چالش بکشد و به او یاد بدهد که تا چه حدی توان مقابله با تغییرات یا مطالب و تنظیمات فراموش شده وجود دارد مثلا اگر یک تنظیمی در ابتدای مدلسازی انجام داده ندهد تا چه حدی در مراحل بعدی قابل جبران است و انجام ندادن یک تنظیم چه مشکلاتی را به همراه دارد .

 در طول این فصل کاربر با ابزار های مدیریتی و کنترلی تکلا بیشتر آشنا خواهد شد و پس از یادگیری کامل این فصل میتواند پروژه های بدونه برنامه و دارای اصلاحات زیاد را مدیریت کند.

فصل ششم : آشنایی با خط تولید کارخانه اسکلت فلزی

🔰 دوره آموزشی 6 : فصل ششم

◾️دوره : آشنایی با کارخانه اسکلت فلزی
◾️مدت دوره : 5 ساعت
◾️سطح دوره : مباحث مقدماتی
◾️نسخه : 2020- 2023
◾️حجم دوره : 7 گیگابایت
◾️کیفیت ضبط : 1080 و 30 فرم
◾️مدرس : مهندس محمدرضا عباسی

 

 

06 1

در این فصل با بخش های مختلف کارخانه اسکلت فلزی و مراحل تولید سازه های فولادی آشنا میشوید ، این بخش ها شامل آشنایی با محل تخلیه مصالح مورد نیاز و واحد های برشکاری ، سوراخکاری و واحدهای مونتاژ تیر و ستون و دستک و جوشکاری و تکمیل کاری ، رنگ کاری به ترتیب توضیح داده میشود .

درباره نویسنــده
نویسنده
مدیر سایت
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه