جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

با ورود و یا ثبت نام در پیشتاز وب شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پیشتاز وب و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

پکیج آموزشی نرم افزار تکلااستراکچرز (Tekla Structures)

خلاصه اطلاعات مربوط به پکیج آموزشی تکلا استراکچرز 

  • مدرس: مهندس محمدرضا عباسی
  • نسخه: 2020- 2023
  • مدت دوره: 195 ساعت
  • تعداد فصل ها: ۶ فصل به شرح زیر میباشد:
  • فصل 1: آشنایی با روند پروژه (پروژه محور)
  • فصل 2: آشنایی با رابط کاربری و شخص سازی
  • فصل 3: آشنایی با دستورات محیط مدلسازی
  • فصل 4: آشنایی با نقشه گیری (پروژه محور)
  • فصل 5: تمرین مدلسازی و نقشه (پروژه محور)
  • فصل 6: آشنایی با کارخانه اسکلت فلزی
  • سطح دوره: از مقدماتی تا پیشرفته
  • ضمانت و گارانتی: ۴۸ ساعت پس ازخرید
  • نحوه دریافت:  دانلودی (اسپات پلیر) قابل پخش در داخل و خارج از ایران
  • قابلیت نصب: گوشی و کامپیوتر  به صورت همزمان
  • پشتیبانی : طبق توافق نامه کتابچه راهنما و قوانین این سایت 
  • مهلت استفاده: برای مشاهده این آموزش یک بازه زمانی 5 ساله در نظر گرفته شده است با توجه به اینکه این دوره های آموزشی در نسخه 2020 الی 2023 ضبط شده است، بدیهی است با تغییر و به روز شدن نسخه های نرم افزار تکلااستراکچرز و با آمدن نسخه 2028 و 2029 دیگر این آموزش ها قدیمی شده و کاربرد چندانی ندارد لذا ، این دوره ها تاریخ انقضا دارند و پس از آن محدودیت دسترسی دارد لذا کاربر بعد از خرید دوره حداکثر به مدت 5 سال میتواند از آن استفاده کند و بعد از این تاریخ سایت تکلا پلاس (فروشنده) هیچ گونه تعهدی نسبت به آن ندارد.و در صورت عدم فعالیت مجموعه به صلاحدید مدرس دوره ممکن است فیلم ها از دسترس خارج شوندو خریدار حق هیچ گونه اعتراضی در اینخصوص ندارد
  • کتاب های تکلا: دو جلد ۷۵۰ مدلسازی و ۶۰۰ صفحه رحلی (A4) که در انتظار چاپ میباشد. و بعد از پیدا شدن اسپانسر  مالی جهت کاهش هزینه کتاب جداگانه به فروش می‌رسد.
  • سفارش : جهت سفارش خرید یا سوال لطفا از طریق   تلگرام با شماره 09902891723 پیام بدهید.و کتابچه راهنمای دوره رادریافت کنیددر این کتاب تصاویر هر جلسه قرار داده شده است.
آیا امکان خرید جداگانه هر فصل وجود دارد ؟

بله شما میتوانید هر فصل را به صورت جداگانه یا ترکیبی تهیه کنید ولی در نظر داشته باشید که در صورتی که همه فصل ها را به صورت یکجا خریداری کنید تخفیف ویژه داده میشود.

بله ، شما می توانید به سادگی دوره را از طریق واریز ارز تتر به کیف پول مجموعه خریداری و به صورت آنلاین از طریق اسپات پلیر مشاهده کنید.توجه داشته باشید که قیمت دوره برای کاربران خارج از کشور متفاوت است برای دریافت قیمت  از طریق تلگرام به پشتیبانی پیام بدهید.

مراحل خرید:
دریافت مبلغ دوره به تتر و آدرس کیف پول تتر: برای تعیین قیمت دوره و دریافت آدرس کیف پول تتر، با شماره تماس یا تلگرام پشتیبانی (احمدی) به شماره 09902891723 تماس بگیرید.

واریز ارز تتر: پس از دریافت آدرس کیف پول، مبلغ مورد نظر را به آن واریز کنید.

ارسال رسید پرداخت: پس از واریز ارز، رسید پرداخت را به پشتیبانی ارسال کنید.

دریافت لینک دانلود: پس از تأیید پرداخت، لینک دانلود دوره برای شما ارسال خواهد شد.

کلیه ی پکیج ها تک کاربره هستن , و تنها یک شماره سریال نصب دارند و فقط بر روی یک سیستم نصب می شود. در صورت تعویض سیستم یا تعویض گوشی همراه خود برای دریافت لایسنس یا دسترسی جدید میبایست مبلغ 100 هزار تومان پرداخت نمایید.و حداکثر 2 بار میتوانید سیستم یا شماره خود را تغییر دهید.

کلیه ی پکیج های آموزشی با نرم افزار اسپات پلیر قفل گذاری شده است و به صورت دانلودی ارائه میشود در ابتدا نرم افزار اسپات پلیر مخصوص کامپیوتر و یا گوشی را دانلود و نصب میکنید ، پس از تکمیل سفارش لایسنس دوره خریداری شده برای شما ارسال می شود و آن را وارد نرم افزار میکنید تا دوره خریداری شده به شما نمایش داده شود.

برای بار اول باید به اینترنت متصل شوید تا فایل های دوره را دانلود کنید اما برای مشاهده مجدد از حجم اینترنت مصرف نمیشود اما باید اینترنت سیستم روشن باشد.

برای اندروید 7 به بالا و برای ویندوز 7 و 10 با ریت 3 به بالا و برای مک با نسخه 10.13 به بالا قابل اجرا است و کاربرای آیفون میبایست نرم افزار اسپات را از سیب اپ خریداری و نصب کنند. و همچنین این آموزش بر روی نسخه وب قابل استفاده نیست.

آموزش ها کاملا ساده بیان شده و نیاز به پشتیبانی ندارد، ولی جهت رفاه و کمک به کاربران ، پشتیبانی این دوره مطابق بند ششم قرارداد که در ادامه آمده انجام میشود ، کاربر میبایست آموزش ها را ابتدا کامل مشاهده کند سپس در صورت نیاز از پشتیبان سوال کند عدم توجه و دقت کاربر به آموزش و پرسیدن سوالاتی که جواب آنها موجود است باعث هدر دادن انرژی تیم پشتیبانی خواهد شد و  زمان کافی برای پاسخ دهی به سوالات مهم تر نخواهد ماند لذا تنها به سوالاتی پاسخ داده میشود که بتوان از طریق تلگرام به آن پاسخ داد و در حد رفع اشکال باشد. همچنین سوالات مربوط به نرم افزار پخش کننده ویدئو میبایست از طریق پشتیبان اسپات پلیر بر طرف شود.

بله قبل از تعویض ویندوز با پشتیبان اسپات پلیر ارتباط بگیرین ، نسخه جدید نرم افزار را از آدرس اینترنتی  https://spotplayer.ir/#download  دانلود و نصب کنید ، بعد از نصب آخرین نسخه بر روی تغییر محل ذخیره سازی کلیک کنید و محل ذخیره سازی را بر روی درایو دیگری تنظیم کنید ، سپس یک فایلی را که تا به حال اجرا نشده است را اجرا کنید تا بر روی آخرین نسخه سوییچ شود ، در صورتیکه همه فایل ها را مشاهده کرده اید ابتدا یک فایل را حذف کنید برای اینکار بر روی فایل راست کلیک کنید و حذف فایل را بزنید،سپس مجددا اجازه دهید تا فایل لود شود ، حال  فایل هایی که دانلود شدن را به یک حافظه خارجی (یا یک درایو که فایل در آن حذف نشود) و  بعد از انجام مراحل بالا فایل ها را به محل قبلی خود برگردانید.این مراحل برای همه لایسنس ها و دوره ها باید انجام بشود.در نهایت نرم افزار را نصب کنید و لایسنس را وارد نرم افزار کنید.این مراحل فقط برای تغییر ویندوز است نه تغییرات سخت افزاری.

در این صورت میبایست تمامی فایل های دوره را مجددا دانلود کنید.

برای کسانی که نسخه فول پک را دانلود و خریداری میکنند بروزرسانی های دوره به صورت رایگان انجام میشود.

حدود 10 ساعت نمونه اموزش در سایت آپارت تکلا پلاس قرار داده شده است میتوانید آن ها مشاهده کنید و کیفیت آموزش را قبل از خرید بسنجید همچنین ضمانت و گارانتی دوره آموزشی فقط مخصوص کاربران فول پک و افرادی که کل آموزش 195 ساعته را خریداری میکنند میباشد و این افراد پس از دریافت و نصب و پخش پکیج آموزشی می توانید تا 24 ساعت کیفیت آموزش ها و شیوه تدریس را تست کنید و در صورت عدم رضایت, سریال نصب پکیج شما باطل شده و پول شما طبق شرایط و قوانین استفاده هنگام خرید بند ششم پس داده می شود.

خیر کتاب های آموزشی جداگانه به فروش میرسند.

کتاب های تکلا: دو جلد ۷۵۰ مدلسازی و ۶۰۰ صفحه رحلی (A4) که در انتظار چاپ میباشد. و بعد از پیدا شدن اسپانسر  مالی جهت کاهش هزینه کتاب جداگانه به فروش می‌رسد.

نبرا خرید دوره هم میتوانید از طریق سایت اقدام نمایید هم از طریق تلگرام ، برای کسانی که به صورت قسطی خریداری میکنند خرید از طریق تلگرام انجام میشود و پس از واریز مبلغ دوره فیش و رسید دوره را از طریق تلگرام برای پشتیبان فروش ارسال کنید . 

کاربران فول پک  میتوانند نصف مبلغ را هنگام خرید و نصف دیگر را بعد از گذشت یک ماه میتوانید واریز کنید.در اینصورت به تمام مباحث 195 ساعت آموزش دسترسی خواهند داشت ولی  در صورت عدم واریز قسط دوم مجموعه تکلا پلاس میتواند بعد از گذشت 48 ساعت دسترسی به کل دوره را قطع کند.

مقایسه نرم افزار تکلااستراکچرز و رویت یکی از دغدغه ها و سوالات پر تکرار مخاطبان تکلاپلاس بوده است ، اختلاف نظرها در این حوزه و مقایسه این دو نرم افزار قدرتمند بسیار زیاد است و مخاطبان این حوزه معمولا با اظهار نارضایتی از مشاوره های داده شده در سطح فضای مجازی ، نسبت به پاسخ هایی که ، در ارتباط با این موضوع داده میشود معمولا بی اعتماد هستند و معتقدند که توسعه دهندگان هر حوزه ، چه رویت و چه تکلااستراکچرز در تلاش هستند که مخاطبین خود را به خرید دوره های آموزشی و محصولات خود تشویق کنند.

بهتر است بدانید که مجموعه ها و سایت ها پیشنهادات خود را ارائه میدهند ولی نهایتا تصمیم گیرنده خودتان هستید و بهتر است روی تحقیقات خود تمرکز بیشتری داشته باشید و درخواست ها و نیاز های خود را به درستی بشناسید و سپس اقدام به یادگیری آن نرم افزار کنید.  

مجموعه تکلاپلاس درست یا غلط بودن مشاورهای داده شده در سطح مجازی ، برای انتخاب نرم افزار مناسب را تایید یا رد نمیکند و همچنان توصیه میکند که هنرجو های این رشته برای انتخاب درست خود تنها  از یک منبع استعلام نگیرند و بهتر است که از چند منبع مختلف و از زوایای متفاوت این موضوع را بررسی و با آگاهی کامل از خواسته ها و تحقیقات خود اقدام به یادگیری آن نرم افزار کنند تا در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند.

با توجه به مطالب ذکر شده و با توجه به اینکه مجموعه تکلاپلاس خود یکی از ارائه دهندگان و آموزش دهندگان حوزه تکلااستراکچرز هستند ترجیح میدهد در زمینه مقایسه نرم افزار رویت و تکلااستراکچرز اظهار نظری مستقیمی نداشته باشد و به منظور آشنایی بیشتر و انتخاب راحت تر شما عزیزان از بین این دو نرم افزار ، مقاله ای را تهیه کرده ایم که روند انتخاب نرم افزار و فاکتور های مهم و مناسب را به شما پیشنهاد می دهد ، ما در این مقاله تصمیم داریم که به شما بگوییم در این زمینه چگونه تحقیق کنید و چگونه این دو نرم افزار را به یکدیگر مقایسه کنید ، نه آنکه بگوییم که کدام نرم افزار بهتر است چرا که هر دو نرم افزار از قدرت بالایی برخوردار هستند و فقط در جای درست میبایست از آنها استفاده شود.

 معالوصف برای اینکه بتوانید راحت تر بین این دو نرم افزار یکی را انتخاب کنید که در شرایط کنونی و حوزه کاریتان مناسب باشد بهتر است که با گذاشتن زمانی اندک در موارد زیر تحقیق کنید و خودتان جواب سوال خودتان را پیدا کنید :

تحقیق شماره1 انتخاب حوزه کاری: در اولین قدم حوزه کاری خودتان را دقیق مشخص کنید ، مثلا هدفتان از یادگیری و انتخاب این نرم افزارها چیست ؟ آیا قصد دارید به عنوان یک مهندس معمار استخدام شوید ؟ و یا به عنوان یک مهندس مکانیک ، سازه و یا مهندس برق ؟ و یا اینکه به عنوان یک مهندسی که کار تهیه نقشه های شاپدراوینگ را انجام میدهد مشغول به کار شوید؟ حوزه کاری این دو نرم افزار کاملا مشخص است و با یک جستجوی ساده در گوگل میتوانید به این موضوع پی ببرید.پس در مرحله اول مشخص کنید حوزه کاری شما چیست ؟

پس از تحقیق متوجه خواهید شد که رویت در حوزه های مختلف مثل معماری ، سازه ، تاسیسات و .. فعال است و حوزه کاری نرم افزار تکلااستراکچرز فقط سازه هست که در رویت هم همین حوزه وجود دارد ، و این حوزه تنها حوزه مشترک این دو نرم افزار هستند .

اگر شما تصمیمتان یادگیری مدلسازی سازه هست. باید گفت که در این حالت نیاز دارید که مقایسه ای را انجام دهند تا به نتیجه قابل اعتمادی برسید که کدام نرم افزار برای شما مناسب تر هست.

پس در همین مرحله خیلی ها به پاسخ خود خواهند رسید . بجز آن دسته از مهندسینی که قصد دارند در زمینه مدلسازی سازه فعالیت کنند. حال اگر قصدتان مقایسه در زمینه های مشترک این دو نرم افزار یعنی سازه هست در ابتدا فرض را بر این قرار دهید که هر دو نرم افزار از لحاظ توانایی مدلسازی و نقشه گیری در یک سطح هستند پس با این دانش که هر دو قدرتمند هستند تحقیقات بعدی را انجام دهید.

تحقیق شماره 2  کدام کشور کار میکنم :  شما نیاز دارید که در مورد کشوری که قرار است در این زمینه مشغول به کار شوید کمی تحقیق کنید که در این کشور از کدام نرم افزار استقبال بیشتری میکنند. مثلا اگر در ایران هستین به سادگی میتوانید با یک تحقیق میدانی یا از طریق اینترنت متوجه شوید که در ایران برای تهیه نقشه های اجرایی سازه از نرم افزار تکلااستراکچرز بیشتر استفاده میکنند یا رویت اگر در ایران هستین پیدا کردن این جواب به سادگی امکان پذیر است.شما میتوانید از دفاتر فنی و کارخانه جات و سازنده های این حوزه سوال کنید که از نقشه های کدام نرم افزار بیشتر استفاده میکنند ؟ بگویید من مثلا رویت کار هستم آیا من میتوانم کار شاپ را با رویت انجام بدهم ؟ یا من تکلا کار هستم آیا فایل من مورد پذیرش دفاتر فنی شما هست ؟ پرسنل شما میتونن باهاش کار کنن ؟ یا بپرسید که از کارگران و کارکنان گرفته تا مهندسان با نقشه ها و خروجی های کدام نرم افزار بیشتر آشنا هستند ؟

یا اگر من به صورت دورکاری قرار باشه کار کنم ، آیا در آن کارخانه شما کسی هست که بتواند فایل سه بعدی را باز کند و یا ویرایش کند یا اصلا فایل را بتواند باز کند و با محیط آن آشنا باشد تا در روند ساخت به مشکلی بر نخورد؟ تجربه ای که در زمینه تکلا داشتیم به این صورت بوده که حتی نسخه نرم افزار هم برای کارخانه جات مهم هست و شما نمیتوانید در هر نسخه ای که تمایل داشته باشید مدلسازی کنید چه برسد به آنکه به جای این نرم افزار با نرم افزار دیگری کار کنید. بنابراین میبایست در این خصوص تحقیق کنید.شما با چند تماس ساده میتوانید پاسخ خود را بیابید.

تحقیق شماره 3 تاریخچه و تجربه نرم افزار در آن حوزه : قبل از انتخاب هر نرم افزار تاریخچه آن نرم افزار را بررسی کنید ببینید که آن نرم افزار تا چه اندازه در این حوزه (در اینجا سازه) فعالیت انجام داده است و چقدر در این زمینه تجربه داشته و مورد استقبال استفاده کنندگان آن قرار گرفته است. برای مثال شما اگر با یک خودرو یک مسیر کوتاهی را طی کنید شاید نتوانید از تمام مشکلات خودرو اگاه شوید ولی در صورتی که چندین سال متوالی از آن استفاده کرده باشید یا افردی باشند که از آن استفاده کرده باشند در هنگام استفاده از آن مشکلات کمتری خواهید داشت .

زمانی که شما سابقه نرم افزار ها را با یکدیگر بررسی میکنید نرم افزاری که سابقه کمتری در یک حوزه داشته باشد به احتمال زیاد افراد کمتری با آن نرم افزار آشنا هستند و تسلط چندانی روی مباحث آن نرم افزار نداشته باشند ، لذا تحقیق و تفحص در این زمینه کمتر انجام شده است و همچنین افراد کمتری درصدد رفع این موانع و یادگیری جنبه های پنهان آن نرم افزار هستند و احتمال دارد که شما در مسیر یادگیری و یا انجام پروژه های خودتان با مشکلات زیادی رو برو بشوید.

لذا از خودتان سوال کنید در صورتی که من مدلسازی یک سازه را در رویت و یا تکلا انجام بدهم اگر در طی پروژه با یک مشکل پیش پا افتاده تا یک مشکل ناشناخته مواجه بشوم آیا مقالات و سایت ها و یا کسانی هستند که بتواند آن را برای من حل کند و آیا دسترسی به این اشخاص به راحتی انجام میشوند ؟ چند نفر از این اشخاص در دسترس شما هستند.آیا جایگزینی برای شما وجود دارد و یا کسی پیدا میشود در صورت عدم توانایی انجام پروژه در زمان کم آن پروژه را برای شما انجام دهد تا زیان زیادی نبینید؟ وقتی یک دستگاه را خریداری میکنید باید به فکر تعمیرات آن نیز باشید آیا نمایندگی های معتبری در سطح آن شهر یا کشور وجود دارد ؟ آیا قطعاتش در صورت نیاز قابل تعویض هستند ؟

تحقیق شماره 4 زمان و هزینه انجام یک پروژه : کارخانه دارها و دفاتر فنی معمولا از این موضوع آگاه هستند میتوانید از آن ها سوال کنید یا اگر در پروژه ای مشغول هستید مثلا تصویر و یا نقشه سازه یک پروژه نسبتا بزرگ را که قصد دارید اجرا کنید را انتخاب کنید و برای چند نفر از متخصصان رویت و تکلااستراکچرز بفرستین و میانگین قیمت و زمان انجام آن کار را از آنها بپرسید سپس هر کدام که قیمت پایین تر و زمان کمتری را به شما  بدهند را انتخاب کنید از این طریق میتوانید تا حدودی نتیجه بگیرید که کار با این نرم افزار چقدر سخت است و چه مقدار زمان از شما بابت هزینه دریافتی خواهد گرفت . یعنی هم میتوانید درآمد نرم افزار را حدس بزنید هم قدرت نرم افزار و هم سختی مدلسازی با آن را ، همچنین توانایی متخصصان آن و رغبت به انجام این چنین پروژه ای را …

 این سوال شما رابطه مستقیمی با توانایی نرم افزار در انجام فعالیت های حوزه کاری شما دارد گاهی اوقات عدم پذیرش آن پروژه به خاطر عدم توانایی و یا سختی انجام آن کار و یا زمان و هزینه زیاد نرم افزار دارد. بررسی کنید ببینید در این حوزه چه تعداد و چه افرادی فعال و مشغول به کار هستند و در حال حاضر مدلسازی سازه های خود را با آن انجام میدهند ؟ بررسی کنید ببیند پروژه هایی که انجام شده تا چه حد دیتیل های پیچیده دارد و تا چه حد متنوع هست و در زمینه های مختلف ساختمانی و صنعتی از آن استفاده شده  ؟ بررسی کنید ببیند مثلا در ایران با نرم افزار تکلا استراکچرز یا رویت،  علاوه بر سازه های معمولی ساختمانی با دیتیل های ساده آیا سکوی نفتی ، مخازن و یا سازه های صنعتی دیگری نیز مدلسازی و نقشه گیری اجرایی شده ؟ صرفا مدلسازی اهمیت ندارد میبایست خروجی و نقشه های اجرایی را نیز بررسی کنید ، پیدا کردن جواب این سوال زمان زیادی را از شما نمیگیرد ولی نتیجه خوبی را برای شما به همراه دارد.

نتیجه گیری : برای کسی که در حوزه کاری سازه فعال است مقایسه این دو نرم افزار در زمینه سازه منطقی است و اساسا دخالت دادن و مقایسه در سایر زمینه ها کار بیهوده و غیر عقلانی است ، فرض کنید که قصد دارید به مبارزه بروید آیا یک نفر که زورش زیاد است را با خودتان میبرید یا یکنفر که زورش کمتر است ولی خورشت سبزی هم میتواند درست کند ؟؟؟ کدام شخص را انتخاب میکنید؟ قطعا شما برای انتخاب این شخص ، معیارتان را بر زور و توانایی جسمی فرد قرار میدهید با اینکه درست کردن خورشت سبزی مهارت خوبی هست ولی باید دید در این حوزه و در این کاری که قصد انجامش را داریم مفید هست یا نه و در نهایت آیا داشتن این مهارت مهمتر است از داشتن زور و بازو است؟

در مقام مقایسه ، و در مثالی دیگر فرض کنید که تصمیم دارید که یک مهندس طراح سازه را استخدام کنید ، ما دو نفر را برای استخدا به نزد شما میفرستیم ، یکی در رزومه خود به توانایی نقشه کشی معماری و آشنایی با طراحی سازه و دیگری فقط آشنایی با طراحی سازه را عنوان کرده است ، کدام شخص مناسب تر هست ؟

 در هنگام اینکه میخواهید طراح سازه را استخدام کنید به دنبال این هستین که کدامیک بر روی مباحث سازه مسلط تر هستند سپس آن شخص را انتخاب میکنید و با اطمینان بیشتر پروژه های خود را در اختیار ایشان قرار میدهید ، لذا دانستن معماری تا زمانی که قدرت هر دو شخص در زمینه طراحی سازه یکی نباشند  اولویت نیست و مزیت به حساب نمی اید. پس کسانی که قصد دارند این دو نرم افزار را با هم مقایسه کنند در وهله ی اول در زمینه سازه مقایسه گسترده ای به عمل بیآورید  سپس هنگامی که متوجه شدند که هردو به یک انداز قدرتمند هستند آنگاه شخصی که معماری نیز می داند رو  انتخاب کنید ، دانش معماری زمانی اهمیت پیدا میکند که این شخص که دانش معماری را دارد ، نمره 20 از سازه را گرفته باشد ، نه اینکه ضعف در دانش طراحی سازه رو با دانستن معماری بپوشاند. پس هنگام مقایسه متوجه ضعف ها و اینگونه هم پوشانی ها نیز باشید.

با خواندن این مقاله ممکن است شما رویت را انتخاب کنید و شخص دیگری تکلا را مناسب بداند هر دو جواب درست و امکانپذیر است بنابر این مقایسه کردن درست را بیاموزید و به دنبال برنده شدن رویت و تکلا نباشید به دنبال رفع نیازتان باشید .

 مقایسه از لحاظ بازارکار : تا حد زیادی بازار کار این نرم افزار بستگی به توانایی های فردی و تسلط فرد به مباحث نرم افزار دارد و به طور کلی از دید ما هر دو نرم افزار بازار کار مشابه ای دارند و در زمینه مهندسی در سطح بروز ترین و کاربردی ترین نرم افزار ها هستند و یادگیری این دو نرم افزار به استخدام شما نیز میتواند کمک زیادی کند .

توصیه ما به شما در مورد پرهیز از یادگیری همزمان: اگر از اساتید این حوزه سوال کنید متوجه خواهید شد که یادگیری مطالب این دو نرم افزار و همچنین یادگیری مطالب مورد نیاز جانبی انها مثل آیین نامه ها و نکات اجرایی و فنی هر پروژه ، انتها ندارد معالوصف میتوان گفت همیشه توصیه ما به شما این است که ترجیحا و تا جای ممکن یکی از این دو نرم افزار را برای یادگیری انتخاب کنید و تمام زمان و انرژی خود را صرف آن کنید ، لذا با توجه به زمانبر بودن یادگیری و گسترده بودن مطالب هر کدام از این نرم افزار ها ، احتمال موفقیت در یادگیری این دو نرم افزار به صورت حرفه ای کاهش پیدا میکند. از طرفی در بازار کاری شما نمیتوانید با کسی که تمام وقت خود را صرف یادگیری یکی از این نرم افزار کرده رقابت کنید. این توصیه ما بود که یک نرم افزار را انتخاب کنید ما معتقدیم در این حوزه نمیشود به راحتی با یکدست هندوانه را برداشت و حرکت کرد …. ولی  … ولی افرادی پیدا شدند که این کار را انجام دادند از خودتان سوال کنید آیا شما از این دسته از افراد هستین ؟ با توجه به اوضاع اقتصادی و کمبود کار در حال حاضر کارهای مهم و سود اور به کسانی تعلق میگیرد که در این حوزه بهترین باشند ، لذا به خودتان توصیه کنید که کسب نمره 19 هم برایتان کافی نیست چرا که وقتی وارد بازار کار شوید متوجه خواهید شد افراد زیادی با نمره 20 منتظر گرفتن کار هستند.    

فیلم راهنمای پکیج جامع آموزشی تکلا استراکچرز

موسسه آموزشی تکلا پلاس جهت آشنایی کامل متقاضیان گرامی با محتوای دوره، اقدام به تهیه یک ویدئوی آموزشی به مدت 2 ساعت و 17 دقیقه نموده است. در این ویدئوی جامع، مدرس دوره به بررسی دقیق سرفصل‌های آموزشی پرداخته و شیوه‌های یادگیری و مطالعه موثر را برای هر بخش ارائه می‌دهد.

جهت اطلاع کامل از مباحث و سر فصل های این دوره آموزشی ابتدا کتابچه و کاتالوگ راهنمای 200 صفحه ای زیر را دانلود کنید و یا از طریق تب های بالای همین بخش میتوانید به این اطالاعات دست پیدا کنید قابل ذکر است که در این کتابچه ، فهرست تمامی جلسات به همراه تصاویر هر جلسه آورده شده است همچنین به سوالات متداول پاسخ داده شده ،با مطالعه این کتابچه شناخت کافی در مورد این دوره پیدا خواهید کرد.        

دانلود : کتابچه راهنمای دوره تکلا استراکچرز به صورت فایل PDF

توصیه های مدرس پک آموزش جامع نرم افزار تکلااستراکچرز (Tekla Structures)

با درود و احترام خدمت همه مهندسین گرامی ، بنده محمدرضا عباسی مدرس دوره های آموزشی نرم افزار تکلااستراکچرز هستم، احتراما اینجانب ، بعد از گذشت 4 سال تلاش مستمر با افتخار به شما خدمات آموزشی از مقدماتی تا پیشرفته نرم افزار تکلا استراکچرز را ارائه می دهم . دوره های آموزشی اینجانب به صورت فیلم و دو جلد کتاب مدلسازی و نقشه گیری که در حال ویراستاری میباشد تهیه شده است و شامل مباحث جامع و کاربردی در زمینه تهیه نقشه های کارگاهی میباشد.این مجموعه شامل 7 فصل و حدود 210 ساعت آموزش میباشد که در حال حاضر 6 فصل از مباحث ضروری و پرکاربرد آن آموزش داده شده است و میتوانید از آنها استفاده کنید ، فصل هفتم به موضوع ارتباط بین نرم افزار تکلا استراکچرز و نرم افزار اسکچاپ و لومیون می پردازد که مباحث آن در حال ضبط میباشد.با این حال میتوانید تصاویری از بخش های ضبط شده آن را مشاهده کنید .
از آنجایی که شیوه تدریس این آموزش با آموزش های دیگر تا حدودی متفاوت است لذا در صورتی که زمان به اندازه کافی وجود دارد توصیه میشود که کاربر های این دوره فصل ها را به ترتیب مشاهده نمایند ، ولی اگر کسی نیاز دارد که در زمان بسیار کمی مثلا یک هفته اطلاعات کلی در خصوص روند پروژه را داشته باشد میبایست فصل یکم و اگر زمان بیشتری داشت فصل چهارم این آموزش را مشاهده نماید ، در فصل اول به بخش های مختلف تکلا به صورت جزئی اشاره شده است لذا اگر نیاز به مطالعه بیشتر در یک جز یا مبحث را داشته باشد میتواند در فصل دوم به آن بخش مراجعه و مباحث را به صورت کاملتر مطالعه کند . برای کسب اطلاعات بیشتر به مقدمه فصل ها و تصاویر انتخابی برای هر جلسه مراجعه نمایید.
همانطور که میدانید مباحث تکلا بسیار زیاد و توضیحات آن زمانبر میباشد بنابراین اینجانب در تلاش هستم که در فرصتی مناسب و به کمک شما کاربران گرامی بخش های پیشنهادی و یا خلا های آموزش را پیدا و در اسرع وقت اضافه و رفع نمایم.در صورتی که دستورات به خوبی یاد گرفته شود هر سازه ای را میتوانید مدلسازی و نقشه گیری کنید با این حال قابل ذکر است که مدلسازی سازه های خاص همانند سوله به صورت جداگانه در فصل های بعدی ضبط خواهد شد.

سخن نهایی : همانطور که در ابتدای مقدمه اشاره شده برای تهیه این مجموعه هزینه و زمان زیادی (4 سال)گذاشته شده است ،ممنونم از اینکه این موضوع را درک میکنید و جهت حمایت از ما از نسخه کپی شده استفاده نمیکنید. با تشکر محمدرضا عباسی

قیمت ها و مراحل خرید دوره های آموزشی نرم افزار تکلا استراکچرز

قدم اول : آخرین نسخه کتابچه راهنمای دوره ، که به صورت PDF تهیه شده را مطالعه کنید . مخصوصا بخش قوانین و ضوابط استفاده از دوره سپس اقدام به خرید نمایید.

قدم دوم : جهت آشنایی با شیوه تدریس و کیفیت ضبط دوره از طریق لینک های مفید در سمت چپ این بخش ، نمونه آموزش های مدرس را از طریق کانال آپارات https://www.aparat.com/TeklaPlus و یا یوتیوب مشاهده نمایید.

قدم سوم : مبلغ دوره را طبق جدول تعیین شده به شماره کارت 1211-9607-8310-5859  بانک تجارت به نام محمدرضا عباسی واریز نمایید.

قدم چهارم : عنوان دوره خریداری شده و تصویر فیش واریزی و مشخصات و شماره تماس خود را به شماره تلگرام 1723-289-0990 (پشتیبانی فروش)ارسال کنید.

قدم پنجم : پس از تایید مبلغ واریز شده، لایسنس دوره به همراه شماره تماس پشتیبانی آموزشی از طریق تلگرام ، توسط پشتیبان فروش برای شما ارسال میشود.

قدم ششم : نصب نرم افزار اسپات پلیر  : نرم افزار اسپات پلیر ، نسخه ویندوز و یا نسخه تلفن همراه را از سایت spotplayer.ir  دانلود و بر روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید.

قدم هفتم : اینترنت سیستم یا گوشی خود را روشن کرده سپس نرم افزار را باز کنید و در محل تعیین شده لایسنس دریافتی را وارد کنید.

نکته 1:پشتیبانی پخش کننده : در صورت هر گونه سوال و یا خطای پخش که به نرم افزار اسپات پلیر مربوط میشود به کانال تلگرامی spotplayeruserguide مراجعه نمایید .

نکته 2: پشتیبانی فروش دوره : در صورت هرگونه سوال در مورد محتوای دوره و نحوه خرید از طریق شماره تلگرام 1723-289-0990 به پشتیبانی فروش پیام دهید.

نکته 3: ارتباط با مدرس دوره  : جهت ارتباط با مدرس دوره به آیدی اینستاگرام  TeklaPlusپیام دهید.یا اگر نیاز به مشاوره و تماس تلفنی با ایشان را دارید به پشتیبان فروش اطلاع دهید.

کلاس های حضوری تکلااستراکچرز در تهران

سرفصل های پک آموزش جامع نرم افزار تکلااستراکچرز (Tekla Structures)

همانطور که در مقدمه توصیه های مدرس ذکر شد این مجموعه شامل 7 فصل و حدود 210 ساعت آموزش میباشد که در حال حاضر 6 فصل از مباحث ضروری و پرکاربرد آن آموزش داده شده است و میتوانید از آنها استفاده کنید ، فصل هفتم به موضوع ارتباط بین نرم افزار تکلا استراکچرز و نرم افزار اسکچاپ و لومیون می پردازد که مباحث آن در حال ضبط میباشد.با این حال میتوانید تصاویری از بخش های ضبط شده آن را مشاهده کنید .

پک فصل اول : آشنایی با روند پروژه (پروژه محور) به مدت 17 ساعت

پک فصل دوم : آشنایی با رابط کاربری و شخص سازی نرم افزازبه مدت 25 ساعت

پک فصل سوم : آشنایی با دستورات نرم افزار به مدت 62 ساعت

پک فصل چهارم : آشنایی با نقشه گیری و انواع نقشه (پروژه محور) به مدت 17 ساعت

پک فصل پنجم : تمرین مدلسازی ، نقشه گیری ، دستورات  (پروژه محور) به مدت 69 ساعت

پک فصل ششم : آشنایی با کارخانه اسکلت فلزی به مدت 5 ساعت

پک فصل هفتم : مدلسازی تکلا به کمک نرم افزار اسکچاپ(درحال ضبط)

پک جامع آموزش نرم افزار تکلااستراکچرز
پک جامع آموزش نرم افزار تکلااستراکچرز

مباحث تدریس شده در پک آموزش جامع تکلااستراکچرز

پکیج آموزشی جامع تکلااستراکچرز، شامل مباحثی چون اصول مدلسازی (مدلسازی قطعات، اتصالات، جوش‌ها، پیچ‌ومهره و تعاریف آن، کامپوننت‌ها، کاستوم کامپوننت‌ها) و اصول نقشه گیری و سازماندهی بخش‌های مختلف مدل، کنترل دادهای مدل، ساخت الگوهای مدلسازی و نقشه گیری، مدیریت ابزارهای مدلسازی و کنترلی پروژه، بهینه‌سازی و ارائه کارت برش و دیگر مباحث مربوط به Tekla Structures است. این پکیج با آموزش‌های کاربردی و مثال‌های چالشی، شما را در یادگیری مهارت‌های لازم برای طراحی سازه‌های قابل‌توسعه و بهینه یاری می‌کند.

  •  آشنایی با رابط کاربری نرم‌افزار و شخصی‌سازی محیط نرم‌افزار
  •  آشنایی با نماها و تنظیمات مربوط به آن
  • آموزش دستورات مدلسازی و نقشه گیری
  •  مدلسازی دستی صفحه ستون‌ها و انکر بولت‌ها
  •  آشنایی با مدلسازی ویژه رمپ ها در حالات مختلف
  • آموزش مدلسازی بدنه مخازن در حالت مختلف
  • آموزش مدلسازی پلکان قوسی
  • آموزش دستورات ویرایشی و کنترلی
  • آشنایی و شناخت انواع الکترودها و فرایندهای جوشکاری
  • آموزش مدلسازی جوش‌ها برای اولین‌بار
  • آموزش و آشنایی با انواع پیچ‌ومهره‌ها و استانداردها و نحوه ساخت آنها
  • آموزش مدلسازی بولت‌ها و تعاریف کاتالوگ‌های مربوطه
  • آشنایی با انواع اتصالات مفصلی و گیردار
  • آشنایی با مدلسازی اتصالات مفصلی و گیردار
  • آشنایی با کامپوننت‌ها و کاستوم کامپوننت‌ها و هوشمندسازی اتصالات
  • شخصی‌سازی گزارشات و جداول نرم‌افزار

در این دوره آموزشی، شما با ابزارها و ویژگی‌های Tekla Structures آشنا می‌شوید، و قادر خواهید بود:

  • اصول پایه‌ای تا پیشرفته مدلسازی سازه‌های سه‌بعدی را یاد بگیرید.
  • توانمندی‌های کامل نرم‌افزار را در مدل‌سازی و نقشه گیری سازه‌های پیچیده را تجربه کنید.
  • با استفاده از ابزارها و ویژگی‌های نرم‌افزار به بهبود کارایی و بهره‌وری در پروژه‌های ساختمانی بپردازید.
  • مهارت‌های لازم برای پیشرفت مدلسازی حرفه‌ای در صنعت مهندسی سازه را به دست آورید.

پکیج آموزشی تکلا استراکچر تهیه شده در مجموعه ما ابزارها، تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی را برای بهبود مهارت‌های شما در زمینه مدل‌سازی و نقشه گیری سازه‌ها فراهم می‌کند. این دوره به شما امکان می‌دهد تا از بهترین نحوه استفاده از Tekla Structures برای ایجاد مدل‌های دقیق، بهینه و قابل‌اعتماد بهره ببرید، و در حرفه‌تان پیشرفت کنید.
اگر علاقه‌مند به بهبود مهارت‌های خود و تبدیل‌شدن به یک حرفه‌ای موفق در زمینه مدل‌سازی و طراحی سازه با استفاده از Tekla Structures هستید، پکیج آموزشی ما منابع لازم برای دستیابی به این اهداف را فراهم می‌کند.

فصل اول : آموزش آشنایی با روند پروژه

دوره آموزشی 1 : فصل اول

دوره :آشنایی با روند پروژه (پروژه محور)

مدت دوره : 17 ساعت

سطح دوره : مباحث مقدماتی

نسخه : 2020- 2023

حجم دوره : 4 گیگابایت

کیفیت ضبط : 1080 و 30 فرم

مدرس : مهندس محمدرضا عباسی

پکیج آموزشی تکلااستراکچرز

هدف این فصل آشنایی با نرم افزار تکلااستراکچرز و یادگیری مراحل شاپدراوینگ است در این فصل یک پروژه ساده انتخاب شده و ابتدا کروکی زمین در نرم افزار اتوکد ترسیم میشود سپس این کروکی را وارد نرم افزار اسکچاپ میکنیم و با توجه به ابعاد زمین معماری پروژه را به صورت سه بعدی ترسیم میکنیم بعد از تهیه نقشه های معماری دو بعدی و سه بعدی ، بر طبق این نقشه ها ، نقشه سازه ترسیم میشود سپس نقشه های معماری و سازه را وارد نرم افزار تکلا میکنیم و بر طبق نقشه های سازه و معماری مدلسازی پروژه را در نرم افزار تکلا انجام میدهیم و بعد از یافتن تداخلات معماری و سازه و رفع آنها نقشه گیری به صورت خلاصه توضیح داده میشود . هدف اصلی این فصل یادگیری دستورات نیست و دستورات به صورت مختصر آموزش داده میشود موضوع اصلی صرفا آشنایی کامل با مراحل پیشنهادی تهیه نقشه های کارگاهی در این پکیج است .
این فصل آموزشی برای دانشجویانی که قصد آشنایی فشرده با نرم افزار تکلا را دارند توصیه میشود . همانگونه که توضیح داده شد در این فصل دستورات به صورت مختصر بیان شده است برای مثال در مورد ترسیم پیچ و مهره حدود 10 دقیقه مطالب ضروری توضیح داده شده است و در فصل های بعد این پکیج ، که مربوط به دستورات است هر بخش به صورت کامل توضیح داده شده است مثلا برای مبحث پیچ و مهره حدود 10 ساعت صحبت شده و تمام حالت های مختلف آن بررسی شده است . یا به عنوان مثال در فصل یکم در مورد ترسیم خطوط محور بندی 5 دقیقه صحبت شده است و اگر کاربر نیاز به توضیحات بیشتر و تمرین های بیشتر داشت باشد میبایست به فصل دستورات مراجعه کند که در این فصل در مورد خطوط محور بندی حدود 3 ساعت صحبت شده است .
بخش هایی از آموزش که در مورد ارتباط با نرم افزار های جانبی مانند اسکچاپ صحبت شده برای اطلاع بیشتر کاربر است و عدم یادگیری آن در یادگیری تکلا تاثیر گذار و پیش نیاز آن نیست اگر علاقه مند به یادگیری این نرم افزار هستید میتوانید با پشتیبانی سایت تماس حاصل کنید و به صورت خصوصی یا عمومی آموزش ببینید.

جزئیات و محتوای فصل اول دوره آموزشی نرم افزار تکلا استراکچرز

فصل دوم : آشنایی با محیط تکلا و رابط کاربری 

دوره آموزشی 2 : فصل دوم

دوره :رابط کاربری و شخصی سازی

مدت دوره : 25 ساعت

سطح دوره : مباحث مقدماتی

نسخه : 2020- 2023

حجم دوره : 5 گیگابایت

کیفیت ضبط : 1080 و 30 فرم

مدرس : مهندس محمدرضا عباسی

فصل دوم

هدف این فصل آشنایی با رابط کاربری ، نوار ابزار ها و تنظیمات بخش های مختلف نرم افزار تکلا است کار بر تکلا بعد از مشاهده این فصل میتواند در ابتدا یک پروژه خالی را ایجاد کند سپس بعد از باز کردن پروژه بخش های مختلف محیط مدلسازی را معرفی کند ، و همچنین در این فصل با دستورات حرکتی و انتخاب نرم افزار آشنا خواهد شد و هر کدام از نوار ابزار های ضروری به صورت جداگانه آموزش داده شده است . بخش مهم دیگری که در این فصل وجود دارد نحوه ارتباط گرفتن با نرم افزار اتوکد است که در آن وارد کردن فایل های اتوکد به نرم افزار تکلا استراکچرز را در حالت های مختلف بررسی و در قالب چند پروژه تمرین میکند.
کاربر تکلا میبایست از تنظیمات کلی نرم افزار اطلاع داشته باشد همچنین باید بتواند بخش های مختلف نرم افزار را به سلیقه خود تغییر دهد یا شخصی سازی کند . این قابلیت نرم افزار نهایتا باعث افزایش سرعت مدلسازی و نقشه گیری خواهد شد .
بخش مهم دیگری که در ابتدای مسیر یادگیری لازم است به ان توجه شود آشنایی با خطوط محور بندی است که در این فصل به صورت کامل توضیح داده شده است که باید این بخش ها مطالعه شود سپس برای دید بهتر داشتن به قسمت های مختلف نرم افزار میبایست با مفهوم نما و تنظیمات نما و انواع نما ها آشنا شوید . که در انتهای فصل به طور کامل توضیح داده شده است .

نمونه آموزش فیلم های فصل دوم دوره آموزشی نرم افزار تکلا استراکچرز

جزئیات و محتوای فصل دوم دوره آموزشی نرم افزار تکلا استراکچرز

فصل سوم : آشنایی با دستورات تکلا و تمرین مدلسازی 

دوره آموزشی 3 : فصل سوم

دوره : آشنایی با دستورات نرم افزار

مدت دوره : 62 ساعت

سطح دوره : مباحث متوسطه

نسخه : 2020- 2023

حجم دوره : 19 گیگابایت

کیفیت ضبط : 1080 و 30 فرم

مدرس : مهندس محمدرضا عباسی

03

هدف این فصل آشنایی با نرم افزار تکلااستراکچرز و یادگیری مراحل شاپدراوینگ است در این فصل یک پروژه ساده انتخاب شده و ابتدا کروکی زمین در نرم افزار اتوکد ترسیم میشود سپس این کروکی را وارد نرم افزار اسکچاپ میکنیم و با توجه به ابعاد زمین معماری پروژه را به صورت سه بعدی ترسیم میکنیم بعد از تهیه نقشه های معماری دو بعدی و سه بعدی ، بر طبق این نقشه ها ، نقشه سازه ترسیم میشود سپس نقشه های معماری و سازه را وارد نرم افزار تکلا میکنیم و بر طبق نقشه های سازه و معماری مدلسازی پروژه را در نرم افزار تکلا انجام میدهیم و بعد از یافتن تداخلات معماری و سازه و رفع آنها نقشه گیری به صورت خلاصه توضیح داده میشود . هدف اصلی این فصل یادگیری دستورات نیست و دستورات به صورت مختصر آموزش داده میشود موضوع اصلی صرفا آشنایی کامل با مراحل پیشنهادی تهیه نقشه های کارگاهی در این پکیج است .
این فصل آموزشی برای دانشجویانی که قصد آشنایی فشرده با نرم افزار تکلا را دارند توصیه میشود . همانگونه که توضیح داده شد در این فصل دستورات به صورت مختصر بیان شده است برای مثال در مورد ترسیم پیچ و مهره حدود 10 دقیقه مطالب ضروری توضیح داده شده است و در فصل های بعد این پکیج ، که مربوط به دستورات است هر بخش به صورت کامل توضیح داده شده است مثلا برای مبحث پیچ و مهره حدود 10 ساعت صحبت شده و تمام حالت های مختلف آن بررسی شده است . یا به عنوان مثال در فصل یکم در مورد ترسیم خطوط محور بندی 5 دقیقه صحبت شده است و اگر کاربر نیاز به توضیحات بیشتر و تمرین های بیشتر داشت باشد میبایست به فصل دستورات مراجعه کند که در این فصل در مورد خطوط محور بندی حدود 3 ساعت صحبت شده است .
بخش هایی از آموزش که در مورد ارتباط با نرم افزار های جانبی مانند اسکچاپ صحبت شده برای اطلاع بیشتر کاربر است و عدم یادگیری آن در یادگیری تکلا تاثیر گذار و پیش نیاز آن نیست اگر علاقه مند به یادگیری این نرم افزار هستید میتوانید با پشتیبانی سایت تماس حاصل کنید و به صورت خصوصی یا عمومی آموزش ببینید.

جزئیات و محتوای فصل سوم دوره آموزشی نرم افزار تکلا استراکچرز

فصل چهارم : آشنایی با دستورات نقشه گیری نرم افزار و تمرینات پروژه محور

دوره آموزشی 4 : فصل چهارم

دوره : آشنایی با نقشه گیری (پروژه محور)

مدت دوره : 17 ساعت

سطح دوره : مباحث مقدماتی

نسخه : 2020- 2023

حجم دوره : 5 گیگابایت

کیفیت ضبط : 1080 و 30 فرم

مدرس : مهندس محمدرضا عباسی

04 1

آشنایی با مبحث نقشه گیری در نسخه 2021 : هدف این فصل یادگیری مباحث نقشه گیری در نرم افزار تکلا نسخه 2021 است ، به منظور پیوستگی مطالب و یادگیری و تمرین بیشتر مطالب آموزش داده شده و یاد آوری روند یادگیری ابتدا یک پروژه ساده در نرم افزار تکلا مدلسازی میشود سپس نامگذاری و نقشه گیری در آن توضیح داده میشود .
در این فصل ابتدا نقشه های سازه در نرم افزار اتوکد ترسیم میشود سپس پلان های مربوطه وارد نرم افزار تکلا میشوند و بر طبق پلان ها و نقشه های سازه مدلسازی پروژه به صورت گام به گام انجام و سپس مراحل نامگذاری و کنترل های آماده سازی جهت نقشه گیری آموزش داده میشود و سپس با انواع نقشه ها و انواع تنظیمات و سطوح تنظیمات آشنا خواهید شد و بعد از یادگیری و شناخت تنظیمات نحوه تهیه نقشه های منفرد و نقشه های اسمبلی و نقشه های چیدمان عمومی آموزش داده میشود .
در این فصل با بخش زیادی از مطالب نقشه گیری آشنا خواهید شد. بنابر این هدف اصلی یادگیری نحوه نقشه گیری و تنظیمات آن است ، بخش عمده ای از آموزش به این موضوع اختصاص داده شده است .

جزئیات و محتوای فصل چهارم آموزشی نرم افزار تکلا استراکچرز

فصل پنجم : آشنایی با دستورات مدلسازی و نقشه گیری در قالب پروژه

دوره آموزشی 5 : فصل پنجم

دوره : تمرین مدلسازی تا نقشه گیری (پروژه محور)

مدت دوره : 69 ساعت

سطح دوره : مباحث مقدماتی

نسخه : 2020- 2023

حجم دوره : 27 گیگابایت

کیفیت ضبط : 1080 و 30 فرم

مدرس : مهندس محمدرضا عباسی

05

آموزش مراحل مدلسازی ، دستورات در قالب پروژه نهایی : هدف اصلی این آموزش انجام یک پروژه کامل و آموزش دستورات و مباحث باقی مانده در قالب یک پروژه جامع است . هدف دوم این آموزش یادگیری مدیریت اصلاحات و تغییرات در هنگام شاپ و تهیه نقشه های کارگاهی است .
معمولا در طول تهیه نقشه های کارگاهی ممکن است تغییرات در نقشه های اصلی سازه اتفاق بیافتد و این تغییرات بستگی به شرایط پروژه میتواند زیاد یا کم باشد و طی تحقیقی که انجام شده دانشجویان در پروژه هایی که تغییرات خاصی در آن وجود ندارد و همه چیز از قبل مشخص شده است تقریبا موفق هستن و به راحتی یک پروژه را مدلسازی و نقشه گیری میکنند اما در صورتی که با یک پروژه با اصلاحات و تغییرات زیاد روبرو میشوند به راحتی نمیتوانند این تغییرات را مدیریت و کنترل کنند لذا پس از ایجاد تغییرات در مدلسازی یا نقشه گیری به مشکل بر میخورند به گونه ای که از انجام آن صرفه نظر میکنند و ترجیح میدهند آن پروژه را بار دیگر مدلسازی کنند .بنابر این مطالب این فصل به گونه ای تنظیم شده است که کاربر تکلا را به چالش بکشد و به او یاد بدهد که تا چه حدی توان مقابله با تغییرات یا مطالب و تنظیمات فراموش شده وجود دارد مثلا اگر یک تنظیمی در ابتدای مدلسازی انجام داده ندهد تا چه حدی در مراحل بعدی قابل جبران است و انجام ندادن یک تنظیم چه مشکلاتی را به همراه دارد .
در طول این فصل کاربر با ابزار های مدیریتی و کنترلی تکلا بیشتر آشنا خواهد شد و پس از یادگیری کامل این فصل میتواند پروژه های بدونه برنامه و دارای اصلاحات زیاد را مدیریت کند.

جزئیات و محتوای فصل پنجم دوره آموزشی نرم افزار تکلا استراکچرز

فصل ششم : آشنایی با خط تولید کارخانه اسکلت فلزی

دوره آموزشی 6 : فصل ششم

دوره : آشنایی با کارخانه اسکلت فلزی

مدت دوره : 5 ساعت

سطح دوره : مباحث مقدماتی

نسخه : 2020- 2023

حجم دوره : 7 گیگابایت

کیفیت ضبط : 1080 و 30 فرم

مدرس : مهندس محمدرضا عباسی

05

آشنایی با خط تولید کارخانه اسکلت فلزی: ر این فصل با بخش های مختلف کارخانه اسکلت فلزی و مراحل تولید سازه های فولادی آشنا میشوید ، این بخش ها شامل آشنایی با محل تخلیه مصالح مورد نیاز و واحد های برشکاری ، سوراخکاری و واحدهای مونتاژ تیر و ستون و دستک و جوشکاری و تکمیل کاری ، رنگ کاری به ترتیب توضیح داده میشود .

جزئیات و محتوای فصل ششم دوره آموزشی نرم افزار تکلا استراکچرز

تاریخچه نرم افزار تکلااستراکچرز:

قبلا در بخش آشنایی با سازه ها و انواع آن ها در مورد سازه ها و خصوصا سازه های فلزی صحبت کردیم. همچنین، در بخش فرآیندهای طراحی، مدلسازی، ساخت و نصب سازه در مورد فرآیندهای طراحی، مدلسازی و شاپ دراوینگ (تهیه نقشه های کارگاهی) و همچنین ساخت و نصب سازه های فلزی صحبت کردیم. علاوه بر این، در بخش نرم افزار تکلا استراکچرز (Tekla Structures) به صورت کامل با مجموعه نرم افزارهای شرکت تکلا (Trimble) به خصوص نرم افزار تکلا استراکچرز (Tekla Structures) و قابلیت های آن آشنا شدیم. حال در این بخش از سایت تکلا پلاس، به آموزش نرم افزار تکلااستراکچرز خواهیم پرداخت. مجموعه جامعی از آموزش های نرم افزار تکلا استراکچرز (Tekla Structures) تهیه و دسته بندی شده تا به صورت گام به گام شما را با این نرم افزار کاربردی آشنا نماید.در سایت تکلا پلاس، این امکان فراهم شده است که شما در یک محیط تعاملی ، با نرم افزار تکلا استراکچرز و دستورات آن آشنا شوید. علاوه بر این، به دلیل درخواست های مکرر شما عزیزان، پکیج جامع آموزش نرم افزار تکلا استراکچرز نیز با تمرکز بر پروژه های واقعی توسط سایت تکلاپلاس  تهیه شده که از بخش فروشگاه سایت قابل دریافت هستند.
در دنیای پرشتاب امروز، صنعت عمران به طور فزاینده‌ای به ابزارهای نوین و قدرتمند برای طراحی و اجرای پروژه‌های ساختمانی متکی است. در این میان، تکنولوژی بیم (BIM) به عنوان یک تحول انقلابی در این صنعت، جایگاه ویژه‌ای یافته است. بیم (Building Information Modeling) به معنای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان، روشی برای ایجاد یک مدل دیجیتالی سه‌بعدی و جامع از یک پروژه ساختمانی است که شامل تمام اطلاعات مربوط به آن، از جمله هندسه، مصالح، ابعاد، اتصالات و … می‌شود. 

تاریخچه تکلا : شرکت Tekla Oyj در سال 1966 در فنلاند تاسیس شد و از همان ابتدا بر روی توسعه و ارائه نرم‌افزارهای تخصصی برای صنعت عمران تمرکز داشته است. در سال 1992، این شرکت نرم افزار Xsteel را برای مدلسازی سازه‌های فولادی به بازار عرضه کرد و در سال 2008، با خرید شرکت Trimble Buildings، نرم افزار Tekla Structures را به عنوان یک پلتفرم جامع برای مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) معرفی کرد.

نرم افزار Tekla Structures به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین نرم‌افزارهای مدلسازی سازه در دنیا، به ابزاری ضروری برای مهندسان، طراحان و مجریان پروژه‌های عمرانی تبدیل شده است. این نرم افزار با امکانات و قابلیت‌های منحصر به فرد خود در زمینه مدلسازی دقیق و با کیفیت سازه‌های فولادی و بتنی، به کاربران خود کمک می‌کند تا:

  • مدل‌های سه‌بعدی دقیقی از سازه‌های خود ایجاد کنند.
  • جزئیات مربوط به مصالح، ابعاد، اتصالات و … را به طور کامل در مدل لحاظ کنند.
  • نقشه‌های اجرایی دقیق و با کیفیت را از مدل استخراج کنند.
  • فرآیند هماهنگی بین تیم‌های مختلف پروژه را تسهیل کنند.
  • هزینه‌ها و زمان اجرای پروژه را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

رابط کاربری نرم افزار تکلااستراکچرز:

نرم افزار تکلااستراکچرز به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین نرم‌افزارهای مدلسازی سازه در دنیا، از رابط کاربری قدرتمند و کاربرپسندی برخوردار است که به کاربران امکان می‌دهد تا به طور موثر و کارآمد مدل‌های سه‌بعدی دقیق و با کیفیتی از سازه‌های خود ایجاد کنند. در این بخش، به بررسی اجمالی برخی از ویژگی‌های کلیدی رابط کاربری تکلا می‌پردازیم:

1. محیط کاربری بصری و شهودی: رابط کاربری تکلا از پنل‌های مختلف و ابزارهای گرافیکی متعددی تشکیل شده است که به کاربر امکان می‌دهد به طور بصری با نرم افزار تعامل داشته باشد و به راحتی به ابزارها و دستورات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند. منوها، نوار ابزار و پنل‌های مختلف به طور منطقی سازماندهی شده‌اند و از آیکون‌های گویا و علائم واضح برای نشان‌دادن عملکرد هر ابزار استفاده شده است.

2. انعطاف‌پذیری و قابلیت شخصی‌سازی:رابط کاربری تکلا به گونه‌ای قابل تنظیم است که هر کاربر بتواند آن را مطابق با نیازها و ترجیحات خود شخصی‌سازی کند. کاربران می‌توانند چیدمان پنل‌ها، نوار ابزار و منوها را تغییر داده و ابزارهای مورد استفاده خود را به نوار ابزار سریع اضافه کنند. همچنین امکان تنظیم میانبرها و کلیدهای میانبر برای دسترسی سریع به دستورات پرکاربرد نیز وجود دارد.

3. میانبرها و کلیدهای میانبر:تکلا از میانبرها و کلیدهای میانبر متعددی برای دسترسی سریع به دستورات و ابزارهای پرکاربرد استفاده می‌کند. این امر به کاربران کمک می‌کند تا کار خود را سریع‌تر و کارآمدتر انجام دهند و در زمان صرفه‌جویی کنند.

4. پشتیبانی از زبان‌های مختلف:رابط کاربری تکلا از زبان‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که به کاربران در سراسر جهان امکان می‌دهد به راحتی از این نرم افزار استفاده کنند. این امر به ویژه برای مهندسان و طراحان در کشورهای مختلف که به زبان انگلیسی تسلط کامل ندارند، بسیار مفید است.

5. به‌روزرسانی‌های منظم:تیم توسعه‌دهنده تکلا به طور مرتب رابط کاربری این نرم افزار را به‌روزرسانی می‌کند تا عملکرد آن را بهبود بخشد و ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه کند. این به‌روزرسانی‌ها به طور رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرند و به آنها کمک می‌کنند تا از جدیدترین امکانات و قابلیت‌های نرم افزار بهره‌مند شوند.در مجموع، رابط کاربری تکلا به عنوان یک رابط کاربری قدرتمند، بصری، کاربرپسند و انعطاف‌پذیر شناخته می‌شود که به کاربران کمک می‌کند تا مدل‌های سه‌بعدی دقیق و با کیفیتی از سازه‌های خود ایجاد کنند و فرآیند طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

‌بررسی جامع و تخصصی شیوه‌های یادگیری نرم افزار تکلااستراکچرز و مخاطبان هدف آن

نرم افزار تکلااستراکچرز (Tekla Structures) به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین ابزارهای مدلسازی سازه در دنیا، جایگاه ویژه‌ای در میان مهندسان، طراحان و مجریان پروژه‌های عمرانی یافته است. تسلط بر این نرم افزار مزایای متعددی از جمله ایجاد مدل‌های سه‌بعدی دقیق و با کیفیت از سازه‌ها، ارتقای فرآیند طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی، کاهش هزینه‌ها و زمان اجرای پروژه، و افزایش بهره‌وری و کارایی را به ارمغان می‌آورد.با توجه به اهمیت و کاربرد گسترده این نرم افزار، تقاضا برای یادگیری آن نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در این بخش، به بررسی شیوه‌های مختلف یادگیری تکلا و مخاطبان مناسب آن می‌پردازیم.

شیوه‌های یادگیری نرم افزار تکلااستراکچرز:

  • دوره‌های آموزشی آنلاین و حضوری: شرکت‌های متعددی در سراسر جهان دوره‌های آموزشی آنلاین و حضوری تکلا را برگزار می‌کنند. این دوره‌ها توسط متخصصان مجرب تدریس می‌شوند و به کاربران امکان می‌دهند تا به طور جامع و کامل با این نرم افزار آشنا شوند.
  • منابع آموزشی آنلاین: وب سایت‌های مختلفی مانند وب سایت رسمی شرکت Tekla، آموزش‌های ویدیویی، مقالات و راهنماهای آنلاین را به صورت رایگان یا با هزینه کم ارائه می‌کنند. این منابع می‌توانند برای یادگیری مبانی اولیه نرم افزار و یا تکمیل دانش و مهارت‌های قبلی مفید باشند.
  • کتاب‌ها و مقالات: کتاب‌ها و مقالات مختلفی در زمینه نرم افزار تکلا به زبان‌های مختلف منتشر شده‌اند. این منابع می‌توانند برای مطالعه عمیق‌تر مفاهیم و یا یادگیری تکنیک‌های خاص مفید باشند.
  • یادگیری خودآموز: با وجود منابع آموزشی متعدد، امکان یادگیری تکلا به صورت خودآموز نیز وجود دارد. این روش نیازمند تلاش و پشتکار بیشتری است، اما می‌تواند برای افرادی که زمان یا بودجه کافی برای شرکت در دوره‌های آموزشی را ندارند، مناسب باشد.

مخاطبان مناسب برای یادگیری تکلااستراکچرز:

  • مهندسان عمران: تکلا به عنوان یک ابزار ضروری برای مدلسازی سازه‌های فولادی و بتنی، برای مهندسان عمران در زمینه‌های مختلف  اجرای پروژه‌های عمرانی بسیار مفید است.
  • طراحان سازه: طراحان سازه از تکلا برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی دقیق و با کیفیت از سازه‌ها و بررسی عملکرد آنها تحت بارهای مختلف استفاده می‌کنند.
  • مجریان پروژه‌های عمرانی: مجریان نیز از تکلا برای استخراج نقشه‌های اجرایی دقیق، هماهنگی بین تیم‌های مختلف پروژه و کنترل کیفیت فرآیند ساخت و ساز استفاده می‌کنند.
  • دانشجویان مهندسی عمران: یادگیری تکلا می‌تواند به دانشجویان مهندسی عمران در درک بهتر مفاهیم مربوط به طراحی و تحلیل سازه و همچنین آمادگی برای ورود به بازار کار کمک کند.

معرفی پکیج آموزشی جامع تکلاپلاس برای یادگیری نرم افزار تکلااستراکچرز

پکیج آموزشی تکلا پلاس، مجموعه‌ای جامع و منحصر به فرد از منابع آموزشی است که به شما کمک می‌کند تا به طور کامل بر نرم افزار تکلااستراکچرز مسلط شوید. این پکیج شامل 195 ساعت فیلم آموزشی از مقدماتی تا پیشرفته، 2 جلد کتاب مدلسازی و نقشه گیر و کلاس های حضوری با ساخت ماکت است که توسط مهندس محمدرضا عباسی، مدرس برجسته و متخصص نرم افزار تکلا تدریس شده است.

ویژگی‌های برجسته پکیج آموزشی تکلا پلاس:

  • جامعیت: این پکیج شامل تمام مباحث مربوط به نرم افزار تکلااستراکچرز، از مقدماتی تا پیشرفته، می‌شود.
  • کاربردی بودن: محتوای آموزشی این پکیج به گونه‌ای طراحی شده است که بر روی مباحث کاربردی و مورد نیاز بازار کار تمرکز دارد.
  • کیفیت بالا: فیلم‌های آموزشی این پکیج با کیفیت بالا و به صورت حرفه‌ای تهیه شده‌اند و به طور واضح و گویا مفاهیم را آموزش می‌دهند.
  • تدریس توسط متخصص: مهندس محمدرضا عباسی، مدرس برجسته و متخصص نرم افزار تکلا، با سال‌ها تجربه در زمینه آموزش و تدریس، این پکیج را به گونه‌ای تدریس کرده است که برای مخاطبان در سطوح مختلف دانش و مهارت مناسب باشد.
  • پشتیبانی: شما پس از خرید این پکیج، از پشتیبانی کامل تیم تکلا پلاس برخوردار خواهید بود و می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوال، از راهنمایی و مشاوره آنها بهره‌مند شوید.

 محتوای آموزش جامع نرم افزار تکلااستراکچرز (Tekla Structures)

محصولات ارائه شده توسط این گروه فنی مهندسی تکلا پلاس در سه دسته اصلی به شرح زیر دسته‌بندی می‌شوند:

عنواین آموزشی تکلااستراکچرز

 

1. دوره‌های آموزشی مجازی:

این دسته شامل دوره‌های آموزشی آنلاین در زمینه‌های مختلف مرتبط با مدلسازی و نقشه کشی سازه با استفاده از نرم افزار تکلااستراکچرز می‌شود. این دوره‌ها به صورت ویدئویی و با کیفیت بالا ارائه می‌شوند و به شما کمک می‌کنند تا به طور کامل بر این نرم افزار قدرتمند مسلط شوید.برای افرادی که به دنبال یادگیری سریع و آسان نرم افزار تکلااستراکچرز در منزل یا محل کار خود هستند، مناسب است.

2. کتاب‌های آموزشی:

این دسته شامل دو جلد کتاب در زمینه‌های مدلسازی و نقشه کشی سازه با استفاده از نرم افزار تکلااستراکچرز می‌شود. این کتاب‌ها توسط متخصصان مجرب و برجسته این حوزه تدوین شده‌اند و شامل مطالب جامع و کاربردی در این زمینه هستند.برای افرادی که به دنبال مطالعه عمیق‌تر مفاهیم مربوط به مدلسازی و نقشه کشی سازه و یا به عنوان منبعی برای یادگیری در کنار دوره‌های آموزشی هستند، مناسب است.

3. آموزش‌های حضوری:

این دسته شامل کلاس‌های آموزشی حضوری تخصصی در زمینه‌های مختلف مرتبط با حوزه فعالیت شرکت است.کلاس‌های آموزشی حضوری در قالب‌های متعددی از جمله 60 ساعت آموزش در تهران ارائه می‌شوند.برای افرادی که به دنبال یادگیری عملی نرم افزار تکلااستراکچرز و تعامل با مدرس و سایر دانشجویان هستند، مناسب است

مطالب مفید گـروه آمـوزشـی و فـنـی مهـنـدسـی تـکـلـا پــلـاس

Tekla Plus Training and Consulting

در سایت تکلا پلاس ، مقالات و فیلم های آموزشی زیادی در زمینه مهندسی عمران قرار داده شده است. کلیه مقالات آموزشی سایت دسته بندی شده اند و شما می توانید از طریق بخش های زیر، آموزش های لازم را به صورت گام به گام دنبال کنید.در صورتیکه نیاز به آموزش های بیشتری دارید، می توانید از دوره ها و پکیج های آموزشی جامع تکلا پلاس استفاده کرده و یا در دوره های آموزش خصوصی ما شرکت نمائید. برای تهیه پکیج های آموزشی تکلاپلاس، به بخش فروشگاه مراجعه کنید و برای ثبت درخواست آموزش خصوصی، از طریق صفحه تماس با ما با ما در ارتباط باشید.

طراحی

مباحث طراحی سازه

مدلسازی

مدل تکلااستراکچرز

کارخانه

روند تولید سازه

اجرا

مدیریت نصب

سفارش طراحی، مدلسازی، ساخت و نصب سازه های فلزی و بتنی
فرآیندهای طراحی، مدلسازی، ساخت و نصب یک سازه، کاملا تخصصی و نیازمند دقت و مهارت بسیار بالا و همچنین همکاری و هماهنگی تعداد زیادی از مهندسان و البته تجهیزات مدرن است. کارخانه ها و شرکت های عمرانی مختلفی هستند که در این زمینه فعالیت دارند. با این وجود، با توجه به حساسیت موضوع، مهم است که صفر تا صد پروژه های خود را به افراد یا شرکت های معتبر بسپارید. ایران تکلا نیز سابقه زیادی در این زمینه دارد و پروژه های بسیاری را از صفر تا صد، در ابعاد و با پیچیدگی های مختلف در سرتاسر ایران و خاورمیانه انجام داده است. بر این اساس، شما کارفرمایان عزیز نیز می توانید برای مشاوره رایگان و همچنین سفارش طراحی، مدلسازی (شاپ دراوینگ)، ساخت و نصب انواع سازه های فلزی (جوشی یا پیچ و مهره ای) و همچنین انواع سوله های صنعتی (از پی تا کلید) از طریق اینستاگرام ایران تکلا یا از طریق لینک سفارش پروژه و همچنین شماره تماس 09902891723 (مهندس احمدی) با ما در ارتباط باشید. برای مشاهده نمونه پروژه های انجام شده توسط ایران تکلا به صفحه نمونه پروژه ها مراجعه کنید. برای آشنایی با مراحل ساخت اسکلت فلزی، به بخش آشنایی با اسکلت فلزی و برای آشنایی با مراحل ساخت سوله به بخش آشنایی با سوله ها و انواع آن ها مراجعه نمائید.